Besök Tallriksmodeller.blogg.ses profil på Pinterest. myTaste.se tallriksmodeller.blogg.se - Pepparbiff med rotsaksmos (Lchf)

Pepparbiff med rotsaksmos (Lchf)

Hittade billig Fläskkarré i bit i lördags.
På söndagen gnidde jag in den i kryddor och långsamt bakade av den på 115 grader. Tog ut steken på 58 grader och så fick den vila i folie någon timma för att sedan kylas ner till måndagen.

När jag kom hem la jag in steken med folien och allt på 75 grader.
Sen kokade jag kålrot och morot i hönsbuljong, som jag sedan pressade och blandade med kokspad, kryddor och smör.
Stekte lökhalvor och gjorde en gräddsås med smak av pepparrot.
Såsen var det enklaste möjliga men blev super god!
 
Koka grädde med salt, peppar och pepparrot tills den tjocknar. Toppa med en klick smör och rör ut. Smaka av och servera.
Tag ut steken och skiva så tunt som är möjligt.
 
Detta blev helt sjukt gott!
 
 
Taggar: Fläskkarré, LCHF, LCHF MAt, LCHF Middag, LCHF Tillbehör, Mat, Middag, Måltid, Pepparrotssås, Pepparstek, RotmosLCHF, Smörstekta lökar, lchfmat, Äta;

Kommentera inlägget här :