Besök Tallriksmodeller.blogg.ses profil på Pinterest. myTaste.se tallriksmodeller.blogg.se - Supergod mjuk jordnöts kaka (LCHF)

Supergod mjuk jordnöts kaka (LCHF)

Mjuk jordnötskaka (LCHF)
 
Ingredienser
 
4 ägg
1 - 1 1/2 dl sötströ
1 tsk vaniljpulver
150 g jordnötssmör
 
Till formen
 
smör
kokos 
 
Instruktioner
 
1. Sätt ugnen på 180 grader.
2. Smörj en form med smör och "bröa" med kokos.
3. Vispa äggen riktigt vitt och fluffigt i minst 5 min med elvisp.
4. Tillsätt sockret och vispa ytterligare en stund.
5. Rör försiktigt ner jordnötssmöret och blanda ordentligt.
6. Häll smeten i formen och in i mitten av ugnen i ca 25 min. Jag hade inne längre då jag tyckte den verkade lite lös. Men hade man tagit ut den vid 25 min hade den nog blivit mer som en kladdkaka.
7. När kakan svalnat lite, dekorera eventuellt med choklad och nötter.
Taggar: Kaka, LCHF, Mjuk jordnötskaka, Mjuk jordnötskaka lchf, Mjuk kaka LCHF, baka lchf, lchf fika;

Kommentera inlägget här :